5. Flooding and crocodiles 🐊

5 februari 2019 - Townsville, Australië

Good morning y'all 🙋🏼‍♀️,

Ik vond het wel tijd voor een korte update vanuit het mooie, maar natte Townsville🌧

Ondertussen ben ik hier al (pas) 1,5 week. Voor mijn gevoel ben ik hier al veel langer,

omdat we elke dag van alles doen en de dagen echt veel langer lijken hier dan in Nederland haha :)

A4A7A8BB-EABE-406F-9BC4-439801A28594

We hebben nog steeds heel veel regen. Afgelopen zondag hebben ze de dam ( die de rivier tegenhield) open moeten zetten,

omdat de rivier niet meer te houden was en het water nergens anders meer heen kon, dan de stad in.

Een groot deel van de stad staat nu ook onder water, 20.000 huizen zijn ondergelopen.

1574C058-A0BE-4FDE-ADC3-D7949FCD054C

Ik vind het wel 'weird' dat het echt hier in de stad is waar ik ook ben, ik heb het nog niet in het echt gezien, alleen maar via foto's die ik doorgestuurd krijg vanuit Nederland, terwijl ik er toch echt veel dichterbij ben !? 🤷🏼‍♀️

Wij zitten bijna helemaal bovenin de stad, waar ik super dankbaar voor ben :)

Sinds zondagavond zijn we ook een opvangscentrum, omdat veel mensen geen plek hebben om te slapen en ze ook niet de stad uit kunnen vanwege de ondergelopen wegen.

We hebben op het moment iets van 40 stadsbewoners die hier nu verblijven, onze dagen zijn ook iets anders dan in het begin, maar we zijn blij dat we de mensen hier kunnen opvangen.

1884782F-1305-4FD9-883F-4912E6C902BC

Verder gaat mijn schoonmaaktaakje als toilet-juf gewoon door 😅🙌🏼

3F86D365-6A35-4E7B-984C-504071E0DEF9

Nog steeds ben ik echt blij dat ik hier ben :)

De lectures en de worships zijn mooi en de mensen hier zijn zo bemoedigend en awesome!! 🙏🏼💪🏼

We komen nu ook een beetje op het punt dat mensen zich meer kwetsbaar durven op te stellen,

dus er komen echt mooie gesprekken en vriendschappen op gang

AEAB29B4-A43B-4213-B6D7-6894F225CCF5FD733859-B050-4074-99CB-388367FEAA83

Als het tussendoor even droog is, gaan we gezellig naar de mac en loop ik vaak alleen even naar het strand 😍

D3280B5C-76AB-4436-9B41-037C81FDF426

Townsville is verder ook echt wel een mooie stad!!

478AD24C-BDCE-424F-9E3E-32AA2E41A278AA13B221-D002-4808-BE6D-17CB50AD553C

Over een paar dagen komt de zon yassss!! Eindelijk die heerlijke strandavondjes waar ik echt naar uitkijk :) 🌊

5CEF9939-9432-4A53-A955-5D67A8531BFA

- The sun shines not on us, but in us - ☀️

Met mijn engels gaat het trouwens al beter :) Er is ook een nederlandse 'staff' en er is een nog een nederlander, die is nu op outreach maar die komt ook terug naar Townsville binnenkort. Echt grappig, ik hoef maar 1 zin te zeggen en mensen horen al aan m'n accent dat ik nederlands ben, omdat ze vinden dat we alledrie hetzelfde praten 🇳🇱

692A2531-03AB-4D55-9179-3186FBCF4A9D

We zijn ook vast een beetje aan het kijken wat we na de DTS willen ondernemen. Er zijn meerdere meiden die nog wat extra weken hebben bijgeboekt om wat rond te reizen. Er gaat een groepje naar Nieuw-Zeeland en een paar meiden willen wat rondreizen in Australië 🌏

Ik ga dit berichtje nu stoppen. Ik zit buiten en m'n laptop begint nu toch aardig nat te regenen 😁

Veel liefs van je favourite aussie :) 💁🏼‍♀️

Ik vind het trouwens ook leuk om wat updates uit Nederland te horen!

87DFAF8C-0FCA-4E26-A95D-8D87CC73CB34

ps. Ik heb zelf nog geen crocodillen, spinnen of slangen gezien, maar ze zijn er wel aaaahhh!!! :)

1. Cora:
    Hi Jolique !
    Nou met die korte up-date valt t wel mee !
    Je schrijft erg gezellig in je blog ! Geweldig dat er vriendschap gaat ontwikkelen doordat mensen zich kwetsbaarder op durven te stellen ; heel mooi! Vriendschap is ook in aussie super belangrijk !

Het lijkt mij dat de krokodillen wel makkelijker de stad in komen nu t water het deel wat lagergelegen ligt zo overheerst ..... vriendschap met een krokodil is wat te veel gevraagd denk ik dus prettig idee dat je ze nog niet bent tegen gekomen 😃.

Heel veel plezier en zegen !

Big hug !
  2. Inge:
    6 februari 2019
    Hey schattie 🙋🏼‍♀️ ...even een update vanaf hier....zit nu aan mijn ontbijtje...🍽...ga zo naar school...tis droog heb ik net gezien dus ik hoef geen regenpakkie aan...maar strandjurkje gaat m ook niet worden...😊...was wel een erg korte update😏..iig heel leuk om jouw update te lezen 😍
  3. Joyce:
    6 februari 2019
    Leuk om te lezen hoe het daar gaat..
    het doet hier niet anders dan daar🌧🌧🌧