9. First week of outreach 💃🏻

9 april 2019 - Townsville, Australië

09-04 19:58 🌻

Heeyyy family and friends🙋🏼‍♀️

Hoe gaat het in het verre Nederland? 🙃

Ik zit ondertussen al in de 2e week van mijn eerste outreach. Vorige week was een drukke week. We hebben veel geholpen met de ‘samaritan’s purse’.... muren inslaan... en veel schimmel schoonmaken. Het was intensief maar ik heb ondertussen alle meiden uit mijn team veel beter leren kennen en het zijn allemaal zulke toffe meiden! 😍🙌🏼  Mijn team bestaat uit 9 mensen in totaal: Justine en Nina uit Canada, Edith uit PNG, Yasmin uit Brisbane, Carlie uit Florida, Chloe uit Texas en mijn leider Claire komt uit Adelaide en onze andere leider Cole uit Seattle 🌏🌍🌎. Leider vind ik eigenlijk niet het juiste woord... ze regelen wel alles, maar het is niet dat ze zich als leider gedragen en we zijn echt een TEAM!! 💃🏻

0ABF5B42-3CFB-4C9B-8EA0-B399C29E52EC

#TeamTownsville @Yasmin

C26D67F1-D0F3-4D53-B576-E7EA22193872

~ If you don’t try, you’ll never know ~ 🌼

E16462B8-8B1C-4F94-A7C4-2D95B3201807

9EE52155-38A6-46B1-B33B-4FB830D6BC5B

-crocodile creek-

50B4DD40-31AF-4D29-822F-05156E3E6DE7

Ik zou ook nog wat vertellen over de dingen die ik hier aan het leren ben ... 😇 Het is absoluut teveel om op te noemen: 9 weken les gehad en elke dag wel een goed gesprek gehad... maar ik doe mijn best 🙈😇

We hoeven niet bij onze gevoelens te leven. Ik kan bijvoorbeeld zo vaak het gevoel hebben dat God ver weg is en dat die niet van mij houdt en dat die mij allang verlaten heeft... maar nee!!! De waarheid is dat God van mij houdt, dat Hij mij nooit zal verlaten en dat Hij altijd bij me is... of ik het nu voel of niet.

Ik heb ook zo vaak gestruggled met de gedachten “ oooh wat zal die wel niet van me denken?” “wat zal die van mij vinden?” “Wat als ik dit of dat fout doe?” En ga zo maar door... hele nutteloze gedachten eigenlijk.

Het feit is dat we allemaal mensen zijn en dat niemand perfect is. En of we het nu leuk vinden of niet... we zullen fouten maken en er zullen altijd mensen zijn die het niet met ons eens zijn en die inderdaad iets van ons vinden. Maar who cares?! Van je fouten kan je alleen maar leren! We hebben allemaal een leven gekregen en vaak moeten we gewoon ‘gezonde schijt’ hebben aan wat mensen wel niet van ons denken 💃🏻

Serieus... de gedachten en gevoelens wat anderen van mij denken hebben me zolang tegengehouden om te doen wat ik zelf wil en wat ik zelf leuk vind. Ik deed vaak de dingen om andere mensen te pleasen en om leuk gevonden te willen worden. Ik ben steeds meer aan het leren dat ik mag zijn wie ik ben!! Ik vind het zo leuk om naar mijn 70 dts friends te kijken en te zien hoe verschillend iedereen is en hoe leuk dat wel niet is 😍 God heeft iedereen gemaakt met andere eigenschappen en talenten en Hij heeft mij gemaakt zoals ik ben. Ik hoef me dus helemaal niet als iemand anders voor te doen of als iemand anders te willen zijn, zou saai zijn als we allemaal hetzelfde zijn 🤮

~Embrace Who You Are~

Ik heb het gevoel dat ik na 10 weken hier te zijn, ik eindelijk echt uit mijn ‘schulpje’ kruip en het voelt aan de ene kant onwennig maar aan de andere kant als FREEDOM!

Ik weet soms helemaal niet wat ik van iets vind en wat ik leuk vind om te doen... en dat is okay! 😁 Ik weet dat ik mag zijn wie ik ben... dat het goed is om fouten te maken... en to ENJOY MY JOURNEY 💃🏻🌻😍

En ik heb momenten dat ik me niet vrolijk voel, dat ik me gewoon te slecht voel en dat ik allerlei negatieve en nare gedachten krijg... maar gevoelens komen en gaan en gedachten stromen zomaar je hoofd binnen, maar ik hoef niet aan alle gedachten en gevoelens mijn aandacht te geven 💁🏼‍♀️ En ik ga hoe dan ook van elke dag intens genieten 🌻

Dit is echt even heel kort... maar ik leer ZOOOVEEELLLL en het is amazing!! 😍🎉💃🏻

~ THE ATTACKS ON YOUR LIFE ARE NOT ABOUT WHO YOU HAVE BEEN IN THE PAST, BUT WHO YOU MIGHT BE IN THE FUTURE ~ ✨

CAC0956C-77C9-4200-A72E-BCD43900615B

FBC7E996-ABB5-45B1-8759-91EEFA3739AC

@Chloe en @Edith

399505C2-DF34-4B3B-8569-7E1652F94E19

D160CB32-4964-41D9-8FC1-2F6D9DEFF95A

~ If you want something you never had... you have to do something you’ve never done... ~ 🙌🏼

63E4CEF2-6ED2-4D7F-98A5-0C1B817DFE95962D6FC5-E44F-4275-B91B-4DC5B27A8D03

4580439C-5866-4845-B968-85521A6D590C

@Chloe, @Claire en @Justin

Een top outreach team! 😍

AAC61C61-EBAC-4E8E-A4CE-565A80DCD1F9

881C00ED-3FA0-424E-832D-7F848EB5354C

Dit stuurde een vriendin van DTS door die op outreach is in een stad 4 uur hier vandaan.... jakkes🐸

43357237-A76E-4F50-839B-6E22A04C678C

15 (van de 18) van mijn lieve kamergenootjes 🌺 Hiermee heb ik de laatste 9 weken een kamer mee gedeeld 💁🏼‍♀️

C17D05E1-5213-49D3-A2F3-02CC529125850028EC5C-9D0B-4EB4-AD48-807D4EB462D3

8BC8FCD0-022D-4669-8FB0-874E5548DFEE

~ Life is all about taking risks. If you never take a risk, you will never achieve your dreams ~ 🍀

68FA96E8-B67D-438D-B5E0-741D5E059F5C

EC20F3F2-BB88-4B26-887E-E7384F6A2835

@Nina

83238843-DB75-41DF-A177-A38A9765DAFE

Mis ik Nederland? Hoe gaat het met mijn Engels? Mis ik de lente?.....

Ik ben al bijna 3 maanden hier in Australië... wauw de tijd vliegt 😅 Het Engels praten gaat goed... tuurlijk heb ik nog zoveel woorden die ik niet ken en een Nederlands accent, maar ik maak er gewoon grapjes over en ja we hebben met zn allen veel lol over mijn engelse talenten 😂💁🏼‍♀️ Ik ben op het moment aan het leren om “That’s so rude” met een Amerikaans accent te leren zeggen 😇 Ik vind het heerlijk om engels te praten. Ik heb soms dagen dat het wel ineens lastig gaat, meestal als ik die dag geskyped heb met iemand uit nederland, moet ik echt weer in de Engelse modus komen 🙈

Het lijkt me best gek om in Juli weer naar Nederland te komen. Ik vind nog steeds dat de normale plaats op de weg rechts is, dat hagelslag iets is wat dagelijks op je boterham moet... maar ik ga de australische cultuur ook zeker missen, dus ik ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn als ik weer thuis ben.

MAAR.... voorlopig ben ik nog lekker hier 😍😁☀️

DFC99C9C-0112-4131-A0F5-12786610469A

Dit is een foto gemaakt bij de dam in Townsville. Tijdens de overstroming kwam het water in de rivier zo hoog dat ze op een zondag de dam open hebben moeten zetten en daardoor zijn er zoveel huizen overstroomd. We zijn dus vandaag even wezen kijken waar dat was 🙈💁🏼‍♀️

Over 4 weken gaan we voor 6 weken naar thursday island... onwijs veel zin in😍 in de volgende blog zal ik wat meer vertellen over de dingen die we daar gaan doen en over het eiland zelf!

~ Faith is not only daring to believe, it is also daring to act ~ 🙃

Take care! ❤️🌻

1. Anet:
    9 april 2019
    Hoi Jolique, wat leer je veel en wat zal je daar de rest van je leven veel plezier van hebben! Het is fundamenteel, en daardoor levensveranderend! Goede keuze gemaakt.
    Lieve groetjes.
  2. Arie van Dijk:
    9 april 2019
    Hoi kanjer, bedankt voor je openhartige verhaal, en het delen van al je belevenissen met de "thuis blijvers". Geniet van al het moois en de vriendschappen.
    Liefs..... opa Arie
  3. Inge:
    9 april 2019
    Hey lieve schat 😍.....ppfffft...dat gaat een hele klus worden om jou straks weer terug in het gareel te krijgen😣
  4. Inge:
    9 april 2019
    🤪....enne...wat betekent in het gareel in het Engels...was ik even benieuwd naar 🤓
  5. Inge:
    9 april 2019
    ....maar nu serieus...ik vind het bijzonder mooi wat je schrijft 😍...dat is wat ik hoopte dat je zou leren...🤩
  6. Maarten:
    9 april 2019
    Te gek Jolique! Wat een wijsheid! Geniet ervan, dit is prachtig begin van nog veel meer mooie avonturen!!
  7. Karola Vink:
    9 april 2019
    Super blij om wat je schrijft meis! 😃😃😃Van levensbelang, als je tenmiste wil Leven with a capital 'L'. Mega hug voor jou!😍😍😍
  8. Cora:
    9 april 2019
    Heeeeey Jolique !! Thats the spirit !!
    Super gaaf en goed om te lezen !! Eerlijk , oprecht en door ook t niet mooie te delen júíst zo mooi !!!
    Geweldig !! ❤️
    Biggggg hugggg !!!